• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 778
Mottagna reaktioner
2 696
Poäng
1 677
Okej, tack så mycket för svar! Då behöver jag inte spendera pengar på minuc iaf…
Du råkar inte veta om det finns någon liknande app där man även kan se lån från creditsafe?
Nej de behöver du inte, skillnaden är väl egentligen att du kan se NÄR nuvarande lån på UC rapporterats och typ förfrågningarna, annars är väl min UC och kreddy ganska identiska.

Nej tyvärr det vet jag inte, har inte hört nått om det här på forumet heller faktiskt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Okej, tack så mycket för svar! Då behöver jag inte spendera pengar på minuc iaf…
Du råkar inte veta om det finns någon liknande app där man även kan se lån från creditsafe?
Tror du kan kolla på minkreditkoll.se, men jag vet nye om det är Creditsafe eller Bisnode som har denna.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Ni som inte fått uppdaterad. Om ni går in på gamla rapporten har ni inte 2023-10 under ”skuld per”? Märkligt om vissa inte får uppdaterat 6 dagar efter.
 

Goxu

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
28 Juli 2021
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
47
Poäng
157

Bilagor

  • Screenshot_2023-11-20-14-19-14-741_com.android.chrome-edit.jpg
    Screenshot_2023-11-20-14-19-14-741_com.android.chrome-edit.jpg
    252.7 KB · Visningar: 97

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 126
Mottagna reaktioner
620
Poäng
637
Ni som inte fått uppdaterad. Om ni går in på gamla rapporten har ni inte 2023-10 under ”skuld per”? Märkligt om vissa inte får uppdaterat 6 dagar efter.
Jag har 2023-10 där. Men har inte fått någon notering ännu om ändrat betyg och betyget är samma som det har varit i fem veckor trots olika nylån/inbetalningar/rörelser. Ingen vet ju helt hur UC fungerar, men känns inte sannolikt att jag skulle ha exakt samma betyg nu som innan alla förändringar och inbetalningar av krediter osv :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 301
Mottagna reaktioner
7 560
Poäng
5 137
Jäklar vilket utförligt Uc Santander tagit på sambon i samband med inköp av vitvaror. Även CSN finns med och massa kolumner med olika datum och skuldsättningsgrad och allt vad det heter. För en kredit på ca 16 k.
Dock står inte de kreditgivare han har med namn, så jag vet inte om hans Klarna t ex står med.
 

SpelTorsk03

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
18 November 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ser man något mer på minuc än det som visas på kopiorna man får när man ansökt om lån via uc?
Har testat kreddy men mina lån syns inte där (lumify, binly & vivus)
Vet inte om de kommer dyka upp senare då jag tog lånen ganska nyligen eller om de inte syns pga att de blev godkända via creditsafe?
Skulle vilja ha en överblick på alla mina lån, men känns onödigt att betala om de inte syns där heller…
Är det någon som vet vilka sorters lån som borde synas på minuc respektive kreddy?
Dessutom så känns det som att mitt kreditbetyg på kreddy inte är särskilt tillförlitligt då jag fått 0,4/mycket bra, trots att min riskprognos är 32,24% enligt uc. Men den kanske inte hunnit uppdateras, någon som vet?
Ahopp, nu kom uppdateringen på kreddy. Från 0,4 i kreditbetyg till 23,3… det gick fort utför… haha :(
 

Juan

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 November 2023
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
12
Poäng
51
Hej kan nån besvara frågan angående uc score blev av med min utmätning försök anmärkning 2023-11-30 då var min uc score 10.4 nu är den på 9.2 har 2 anmärkningar kvar en på trafikförsäkring som går ut nu den 11 dec och den sista 2024-06 på alektum har inkomst 374000kr underskott 17000kr en blancolån på thorn 38000kr vad kan det bero på den gått ner så lite
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp